onsdag 30. desember 2009

Gode dager

Julen er over og vi nærmer oss 2010. Julen er vel strengt talt ikke over i teorien, men jeg kjenner den er det i hodet mitt. Jeg gleder meg til å åpne et nytt år, til vinteraktiviteter, hytteturer og lange trille- og ski-turer, til lysere tider og til å telle ned mot påske og vår. Nå nyter den lille familien vår deilige romjulsdager i et Oslo som virkelig viser seg fra sin beste vinterside. Alt er hvitt, solen skinner fra en skyfri himmel og alle parkene rundt oss er fylt med glade barn med akebrett, og unge foreldre med kaffe og pølser på termos - og alt midt i byen. Jeg elsker det! 

Jeg toppet influensaen jeg hadde før jul med omgangssyke de 4 første juledagene. Mine fagre planer om å stelle i huset og kose meg veldig lille julaften ble dermed overmannet av kvalme og et sterkt ønske om å miste bevisstheten til jeg igjen var frisk (jeg er ikke spesielt glad i omgangssyke - blir fullstendig handlingslammet og trenger trøst og liten bjelle:) Etter å ha vært fullstendig slått ut i flere dager har jeg til gjengjeld nå et energinivå til å le av - jeg fyker rundt og rydder og vasker og danser litt før jeg igjen vasker vegger og vinduer og rydder i skap:) Det er så utrolig deilig å være frisk igjen!!


Julaften ble, på tross av at jeg bare spiste en liten loff-skalk hele dagen, utrolig hyggelig. Rart forresten hvordan man blir som et barn igjen når man er i gang med å åpne gavene.
Nissen hadde usedvanlig god interiørsmak i år og jeg måtte hoppe litt opp og ned noen ganger i løpet av kvelden:) Han kom blant annet med en Bourgie lampe fra Kartell og en Tolix-krakk - Hurraaaa!!



Enkelte ting kan dog ikke kjøpes for penger og aller mest rørt ble jeg da jeg åpnet opp de små pakkene fra lille w. Vi fikk både dorullnisser, tegninger og diverse avtrykk av verdens nydeligste lille hånd. På et ark sammen med trolldeig-avstøpningen under sto denne teksten:

Det hender du blir lei deg
fordi jeg er så liten.
Jeg setter merker alle steder,
og gjør deg ganske sliten.

Men hver dag blir jeg større,
ja en dag så blir jeg stor.
Og alle mine avtrykk,
blir bare svake spor.

Her er mitt lille avtrykk
så du kan huske og forstå,
hvor søte mine hender var
den gangen de var små.

Ubetalelig


Nyt romjulen videre alle kjære

1 kommentar:

  1. Så leit at du har vært syk...Men så flotte gaver! Den siste var helt nydelig!♥
    Og så vil jeg benytte anledningen til å takke for all inspirasjon og fine ord i året som har gått. Setter stor pris på deg og bloggen din. Gleder meg til å følge deg i det nye året. Klem Heidi

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)