onsdag 16. desember 2009

Hytteplaner

Arbeidet med hytta vår er i full gang, og jeg skulle så veldig gjerne reist opp og sett hvor langt snekkerne er kommet. Faktorer som at vinterfrosten endelig har kommet selv hit til Oslo, at hytta ligger 1000 meter over havet og at all strøm er skrudd av i forbindelse med påbyggingen, setter derimot en aldri så liten demper på mine ivrige kikkerplaner.



Å planlegge og å glede seg er det uansett lov til, og jeg er i full gang med å tegne kjøkken og planlegge interiøret. Kjøkkenet ligger litt for seg selv og kommer til å bli hvitt uten at det ødelegger den hyggelige hyttesjarmen i resten av hytta. Den store peisen som står i stuen i dag vil bli revet og erstattet med en langt nettere Jøtulovn som jeg håper vil øke romfølelsen i stuen.



Når det gjelder interiøret er det meste ubestemt, men litt småting som vil passe inn uansett hvordan møblene ender opp med å se ut har jeg ikke klart å la være å kjøpe inn. Siste innkjøp er en ny Covent Garden lykt og et deilig silkemykt pelspledd.
Det blir nok ikke mange turene til hytta denne vinteren på grunn av alt arbeidet som pågår. I mellomtiden drømmer jeg meg frem til en tid der jeg igjen kan sitte sammenkrøllet under et pledd med en kopp kakao etter en lang skitur og bare nyte - det er jo det jeg er aller best til når jeg er på hytta:)



Nyt onsdagskvelden

1 kommentar:

  1. Hei hei :)

    Jeg kom helt tilfeldig over bloggen din, husker ikke lenger hvor jeg fant den, og ble sittende her å lese og lese :) Du har en kjempefin blogg!, og jeg legger meg til som følger slik at jeg finner deg igjen :)

    Ha en fin førjulstid!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)