fredag 27. mai 2011

Fredag

Det er sjeldent jeg blogger husfasade da vi vårt lille hus verken er stort, prangende eller særlig interessant. Fra den lille skogskollen ovenfor huset ser det nærmest ut som om rødhette skulle bo der, men jeg liker det, og jeg er nærmest euforisk over at man kan åpne porten i gjerdet (som snart skal bli hvitt - jeg skal bare først) og komme rett ut i naturen.
Ikke fordi jeg er et sosialt utskudd som ikke tåler å være sammen med andre - jeg har opptil flere venner må jeg få legge til - men det er det noe med det å ha en liten uteverden helt og uforstyrret for seg selv der man kan tusle rundt i bikini uten å gi naboene et peep show. Og på terrassen og i den knøttlille hagen vår - der har vi en liten bit natur som er bare vår (for ikke å snakke om en sklie som trolig har Norgesrekord i å være orange!).


Litt av berget (eller fjellet som Lille w sier) som ligger ved tomten vår strekker seg ned i hagen. En del av hagen er derfor et naturlige blomster/steinbed som utrolig nok blomstrer i beste velgående på femte uken på tross av mine svært lite grønne fingre. Spør meg om en uke eller to så tenker jeg det er balanse i systemet igjen! Blomster blir suicidale hos meg. Slik er det bare..


Hva vil hun med dette innlegget egentlig, tenker kanskje du? Akkurat som om det lar seg skjule at jeg skriver dette innlegget ene og alene for å vise frem det nye rekkverket. Nevnte jeg at jeg har bygd det selv? :) Patetisk og prangende stolthet er helt på sin plass i min bok når man har utført slikt ypperlig snekkerarbeid.


Den nye sofaen på terrassen er for øvrig årets beste kjøp. Solen trenger ikke mer enn å sniktitte litt frem bak skyene før jeg ligger i et langstrakt og uhyre elegant svalestup mot yndlingsplassen inne i kroken. Det må sies at svalestupene har opptredd noe skjeldent i det siste. Dustevær!


Lille har forresten virkelig fått øynene opp for fiske for tiden. Barna fisket nemlig ned i trappegangen vår på 17. mai, og på mirakuløst vis dukket den ene lille godteposen etter den andre opp fra "fiskedammen". Jeg kjente derfor hjertet svulme litt ekstra da jeg på lørdag tuslet gjennom stuen og så at den lille optimisten min hadde funnet fiskestangen og igjen lagt ut på fisketur. *Det nappet jo for noen dager siden, så kanskje det napper igjen*. Han fikk fisk denne gangen også! Jeg er jo ikke en stein!


En uke igjen - så Marbella i de to neste! Snart er sommeren her! Hurra:)

Ha en fin helg!

5 kommentarer:

  1. Så flink du har vært å snekret!
    Ble jo skikkelig fint og koselig jo.
    Du må bare fortsette å vis bilder av huset og den fine ute plassen din, for dette likte jeg!
    Og vi har vel alle en sånn flott fargerik leke i hagen hi , hi ;)
    GOD HELG til deg og dine skjønne.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  2. Herlig innlegg!
    Og jeg er MEKTIG imponert over deg som har snekret gjerde!!!
    Du vil ikke komme hit og grave en grøft og sette opp en mur vel, med det samme du er i gang med slike oppgaver??
    Hadde jeg kjørt gravemaskin skulle jeg jammen satt i gang med det... For viss ikke skjer det jo tydeligvis ingenting:)
    Man må visst ta saken i egne hender iblant:)

    Marbella ja! Det hørtes ikke dumt ut!
    Mener du tidligere skrev at dere hadde leigd leilighet og bil?
    Jeg var nettopp i Calahonda, som er ca. 10 min fra Marbella. Så vi var innom der også! Nydelig sted:)
    Forstår godt du gleder deg til det!

    Var forresten kjempefine bilder av huset deres! Hva skal man med et stort og prangende hus, når man istedenfor kan ha mulighet til å gå rett ut i skogen! Det drømmer iallfall jeg om:)
    Mye kjekkere enn å bo så tett at man ser hva naboen har på brødskiven:)

    Fiin dag til deg!
    Klem!

    SvarSlett
  3. For en fin blogg du har! Flink til å snekre er du jammen og :) Så utrolig herlig ut på terassen, så vi får krysse fingrene for at sommeren snart kommer.

    Hilsen Kristin

    SvarSlett
  4. Herlig hage! og klart du kan få skyrte over rekkverket- hadde jeg nemlig aldri klart selv!

    skjønne lille som er på fisketur:)

    ønsker deg en god helg!
    klem ellemell

    SvarSlett
  5. Hei! Så flotte terrasser dere har, imponert over både deg og mannen :) Kan jeg få spørre hvilken farge og beis du har brukt på det mørke gulvet? Er på jakt etter en fin ganske mørk brunfarge, og her har jeg kanskje funnet den! Og gratulerer med den lille :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)