torsdag 1. september 2011

Bak stjernene og skyene

Det er september. Det er høst. Og Lille w er i det snakkesalige hjørnet for tiden. Helst vil han lære alt om livet i løpet av et lite minutt, så han spør og han spør. Og han spør litt til. Og jeg svarer så godt jeg kan.
En av tingene han er aller mest opptatt av for tiden er at jeg ikke lenger har noen mamma og at han ikke har noen mormor. Og hver kveld når han ligger godt pakket inn i dynen sin og har bamsen i den ene armkroken og Fantorangen i den andre, snakker vi litt om alt det han lurer på. Har ikke du noen mamma? Mormor ble veldig syk og kunne ikke være sammen med oss lenger. Nå er hun i himmelen og passer på oss der. Kan vi fly til henne med det flyet vi fløy til Spania? Nei vennen min, hun er nok litt høyere opp (ok, jeg får kanskje ikke mammaprisen dette året, men hva sier man?)


I går lå han lenge og grublet litt i sengen sin før han sovnet og jeg spurte hva han tenkte på. Han tenkte på mormor og kom plutselig ut med det hele mens han veslevoksent strøk meg på kinnet: Stakkars mamma, for du har ingen mamma mer. Men jeg er glad i mamman din, og mormor var glad i meg. Nå er hun i himmelen, men vi kan ikke fly opp til henne med Spaniaflyet. For hun er bak stjernene og skyene..

Jeg fikk lyst til å gråte av kjærlighet. Barn er fantastiske.


Fine høstbilder fra Morten Holtum i dag. Høst er ikke så verst.

Ha en fin torsdag!

11 kommentarer:

  1. For en fantastisk liten gutt du har!♥

    SvarSlett
  2. Jeg fikk tårer i øynene selv jeg nå..
    Barn er herlige : )
    Ha en fin høstdag!

    SvarSlett
  3. En herlig liten gutt du har!! Jammen en reflektert gutt :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Her er en til som blir rørt.
    Barn kan virkelig si det på en måte som varmer x1000.
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  5. Sitter på jobb og sniker meg til å lese innlegget ditt. For en nydelig gutt du har! Ble helt rørt jeg, tårer i øynene passer kanskje dårlig i åpent kontorlandskap, men pytt pytt:-)
    Ønsker deg og dine en strålende første høstdag!
    Hilsen Jeanette

    SvarSlett
  6. Nå måtte jeg gråte en skvett. Klem til dere alle fra tante.

    SvarSlett
  7. Barn er fantastiske, viss ein lar dei lære, og så få tenkje sjølv. Sjølvsagt er mormor bak stjernene og skyene... Og ho smiler nok over sitt fantastiske barnebarn...

    Største klemmen,
    E

    SvarSlett
  8. Nydelig innlegg... TAKK!!

    SvarSlett
  9. Så utrolig vakker sagt! Det er slikt man skal gjemme langt inne i hjeret!:)
    Barn har en så fantastisk forståelse av verden og livet.
    Her en dag hoppet Mathias på trampolinen. Så sier han: "Jeg hopper så høyt jeg kan, slik at jeg kommer nærmere Jesus!":)

    Håper du har gode dager!
    Klem!

    SvarSlett
  10. Nydelig sagt og nydelig skrevet.

    SvarSlett
  11. Nydelig blogg du har!
    Oppdaga deg via NIB sin haustfølelse.
    Fint innlegg, med rørande tekst.

    Legg meg til som følgar, og ønsker deg ein strålande haustdag!

    Klem Helene

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)