mandag 19. september 2011

Soho

Litt usikker på om noen ønsker å lese om New York her inne, men som nyforelsket klarer jeg rett og slett ikke å la være. Jeg velger derfor å ikke strekke antennene mine helt ut og fortsetter isteden ufortrødent videre med Soho-tipsene mine denne gang. Soho byr nemlig på New Yorks desidert beste shopping, og noen timer i denne bydelen fører slett ikke sjeldent til laange armer og scener som denne:


De fleste butikkene ligger langs bråkete Broadway, som for eksempel herlige AllSaints Spitalfields, Topshop, Steve Madden, Aldo, Nine West, Victorias Secret og Zara.



Men Sohos sidegater er allikevel generelt langt hyggerligere enn hovedgaten, og det skal ikke stå på shopping-mulighetene her heller. Her finner du blant annet Acne, Opening Ceremony, Phillip Lim, Barneys CO-OP, Scoop, vintage-himmelen A second chance, Intermix og Michael Kors.


Soho byr også på utrolig mange hyggelige spisesteder og vi fikk raskt tre favoritter:
I Tre Merli - Salater og pastaretter - stort lokale innredet i typisk New York-stil
Mercer-hotellet - passende for en frokost eller ettermiddagsdrink ...



.. Og Delicatessen. Med nydelig trøffel og parmesan pommes fritt og herlig location og stemning. Og som vanlig, stoooore posjoner:)


Enkelt og greit! Savner Soho litt kjenner jeg nå! Lommeboken min derimot fryder seg over å være hjemme igjen og er livredd alt som begynner på S for tiden!

I morgen blir det West village/Greenwich tips:)

Fin mandag!

10 kommentarer:

  1. Ah, New York er herlig.
    Skulle gjerne dratt dit igjen.
    Og DEN maten gjorde meg suuuuuulten :D

    SvarSlett
  2. Underbart att läsa om NYC! Älskar att komma tillbaks till rummet med massa påsar, bästa resereklamen här! :) Måste nog boka en resa snart..
    Ser fram emot nästa inlägg!

    SvarSlett
  3. Å, så mange fine innlegg om New York!! Jeg har så lyst å reise!! Det må jo bare være den mest fantastiske byen :D

    Ha en fin dag!
    klemmer fra Silje

    SvarSlett
  4. Ser fantastsik ut!!!
    Skulle mer enn gjerne tatt en tur dit!
    Det gjelder vel bare å begynne å spare:)

    SvarSlett
  5. Superinspirerende innlegg! Vi drømmer om å få til en tur dit selv, så tips som disse mottas med stooor takk:-)

    SvarSlett
  6. Å jo, jeg vil gjerne ha fler New York-tips!
    Fortsetter å drømme.. : )

    Fin dag til deg!
    Klem Elisabeth

    SvarSlett
  7. blir aldri lei av å lese eller høre om fantastiske New York, og når jeg ser shopping posene frister du mer enn du aner. ser du har funnet turen innom Bebe også, om jeg ikke tar helt feil?

    SvarSlett
  8. Tusen takk for NYC-tipsene! Jeg skal dit i mars for å feire 30 års dagen min, og suger til meg alle dine råd :) Jeg vil ha flere!!! ;)

    BTW, jeg elsker interiørstilen din...

    SvarSlett
  9. I'm jealous! really want to go to new york! :) Enjoy!! :) XO

    SvarSlett
  10. Reiser til NYC om TO UKER, og bare elsker innleggene dine! Venter spent på det neste, hihi :-))

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)