torsdag 20. oktober 2011

Gjesterom/kontor

Ved siden av stuen har vi innredet et gjesterom/kontor der også pianoet og bokhyllene har fått plass. Veldig greit å ha et sted der snille besteforeldre kan sove når de passer Lille w slik at mamma og pappa får seg en alenekveld. For det må man jo en gang i blant:)



Det gamle bordet med løveføtter var opprinnelig oldeforeldrene mine sitt, men halvparten av bordplaten var ødelagt etter år med oppbevaring. Jeg klarte allikevel ikke kaste bordet da det bare vekker gode minner hos meg, og vips så fikk bordet nytt liv som konsollbord:) Lampen er designet av Tord Boontje, og den gamle dukkevognen var mormor sin.


På den ene veggen har jeg laget en liten kontorkrok av to billige Ikea-hyller som også rommer skriver, scanner etc. Jeg ser allikevel at jeg fort ender opp med pc-en på fanget i sofakroken og at kontorkroken blir stående mye tom. Jeg har derfor gjort om kroken til en sykrok og flyttet ned symaskinen jeg arvet etter mamma og som jeg nå har store ambisjoner om å lære meg å bruke. Jeg klarte det jo på barneskolen mener jeg ... det burde jo være håp, selv for en med mange tommeltotter!

Alle bilder: Jeanette Bækkevold

Fiin torsdag:)

6 kommentarer:

  1. Super kule kontraster! ...mørkt tre mot hvitt er en herlig kombinasjon!

    LIKER!!!

    SvarSlett
  2. Du har det såååå fiiint! Veldig fine bilder også. Jeanette Bækkevold er utrolig flink. Må være moro å få huset foreviget av henne. :)
    Ha en fin torsdag.
    Klem fra hanne Mette

    SvarSlett
  3. Så stilig og gjennomført gjesterom/kontor. Hvordan har du lagd inspirasjonskollasjen over kontordelen?

    Ha en fin dag!!

    Klem

    SvarSlett
  4. Tusen takk jenter:) Og Potrinas Potlerier: Inspirasjonskollagen laget jeg ganske enkelt ved å først lime sammen ønsket antall blanke A4 ark som bakgrunn, før jeg limte inn de fineste inspirasjonsbildene fra en stoor bunke interiørmagasin litt over hverandre med dobbeltsidig teip (pass på å feste kantene slik at ikke disse ikke blir stikkende ut). Jeg ønsket å redusere bladbunken min litt, og med de fineste bildene på veggen fikk jeg både mer plass samtidig som bildene kom frem i lyset:)

    Klem A

    SvarSlett
  5. Hei Lille W.! Takk for inspirasjon til å sette i stand dette utrolig fine skrivebordet. Jeg lånte bildet ditt fra et tidligere blogginnlegg, men har selvfølgelig linket til din side:) Ha en super helg!

    SvarSlett
  6. Vi har den samme senga selv og den er gull værdt å ha når man får overnattingsbesøk og ser fin ut ellers. Jeg får ikke sett den så ofte siden den står på gutterommet til sambo, men kjekk å ha er den uten tvil ;)

    Håper du får en fin helg ♥

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)